shell-300x169

The heat is on!

23 oktober 2017

23-10-2017

De elektrische auto wint langzaam terrein. De afgelopen jaren beperkte het aanbod zich vooral tot dure Tesla’s en betaalbare modellen zonder een fatsoenlijk bereik. Gelukkig verandert dit nu. De grote merken komen de komende jaren met betaalbare modellen die met een actieradius van ongeveer 400 km voor een groot publiek interessant worden. Vooral de zakelijk rijder zal, gezien de lage bijtelling, reikhalzend uitzien naar deze nieuwe modellen. Dat ze komen is zeker. Alle grote merken hebben miljarden geïnvesteerd in het elektrisch rijden. Maar de echte oorlog speelt zich af buiten het zicht van de autobladen.

Grof geld
Op dit moment verdienen er twee partijen grof geld aan onze auto’s. De overheid en de olie-industrie. Waar de eerste bereid lijkt om geld te investeren in verduurzaming is de laatste dat helemaal niet. Want je zou maar net een tankstation zijn gestart langs de A2. Dan heb je toch al gauw rond de miljoen euro uitgegeven aan een station, en dan heb ik de huur van de locatie nog niet eens meegerekend. Dan word je zenuwachtig.
En daarom komt Shell nu met Shell Recharge. Een DC-lader met 50kw die nog voor het einde van dit jaar op 20 stations gerealiseerd moet zijn. Maar waarom heeft Shell opeens vertrouwen in het elektrisch rijden? Zijn ze opeens groen geworden?

Autobranche investeert in DC techniek
Het antwoord is eenvoudig. De oliebranche heeft uitgebreid gesproken met de autobranche en samen hebben ze het gevonden: de autobouwers investeren niet meer in de AC techniek, maar gaan vol voor de DC techniek. Deze laatste techniek is namelijk niet bereikbaar voor particulieren. Hierdoor neemt de noodzaak van het onderweg opladen toe. Gevolg? Hoge laadkosten en blijvende opbrengsten voor de overheid. Want zij verhuren de locaties langs de snelweg. Voor veel geld natuurlijk.

Baas over eigen stroom (voor 1,2 cent per kilometer)
Is er dan geen oplossing om toch betaalbaar uw elektrische auto te laden? Toch wel. De inkoopprijs van stroom is het laagst bij bedrijven die zelf energie opwekken met zonnepanelen. Met onze nieuwe DC snellader (50 KW) kunnen we deze energie optimaal benutten om uw auto op te laden, met dezelfde laadsnelheid als bij Fastned of de Shell. Hierdoor bent u zelf de baas over uw stroom en laadt u voor ongeveer 6 cent per kwh uw auto vol, gewoon op uw eigen parkeerterrein.  Dat is 1,2 cent per kilometer. En dat is heel wat anders dan de 54 cent die Shell vraagt. Tja, die dure locatie moet ergens van betaald worden.

The heat is on, it’s on the street!

Meer weten over onze DC snellader 50 KW? Neem contact op met Erik Claassen op 06 – 83 00 05 87

HoeDuurzaamBenJij

Volg ons: